farna

Direktlänk till inlägg 23 april 2010

Karmansbo

Just nu ser jag hur den ena husbilen efter den andra rullar in och parkerar utanför mitt vardagsrumsfönster.
Nå, inte helt, gamla riksvägen går ju emellan.

 

Det är troligen Husbilsklubben som har sin träff vid Smedjan, de började med det förra året och jag är ju medlem där så jag har varit in och kikat på deras kort.

Konstaterade att det lär komma många flera innan natten är här.

Kul!

Då öppnar smedjan, visningslägenheten och det kommer bli liv och rörelse här.
Gratis social träning för mina hundar!


 
Korten är tagna genom mitt fönster, det är därför de är så suddiga.  

I går när vi kom hem från Färna så hade mina pellisar kommit så jag var ju tvungen åka och hämta ut dom. Så de inte skadas av mörker i lådan

  

Jag hade köpt från Odla.nu så varje stickling var i 3 upplagor. En av varje fick egen kruka, de andra satte jag i stor kruka för att ha ute på farstubron här i Karmansbo.

Jag satte ut dom för solen sken och det var så varmt.

Sedan fick jag skynda på att ta in dom för det mulnade på och
blev svinkallt.  
¤¤¤ TYPISKT FÖR APRIL ¤¤¤

  


Västeråsbesöket gick bra, jag hade tom turen att få en återbudstid hos tandläkaren den dagen så nästa veckas besök är avbokat nu.

Inga hål!  Härligt, oftast har jag ju alltid något pga Sjögrens Syndrom ger svår muntorrhet och det innebär oftast att tänderna fräts sönder. Därför får man litet bidrag från försäkringskassan till tandvård

 

Men nu hade jag bara lite tandsten som han tog bort och att han kollade mitt inflamerade tandkött men trots sin röda färg så var det inga problem med tandfickorna utan det är en inflammation som är ofarlig.. Afte.  Nu har jag haft det 1½ år i ett sträck. Borde komma in i Guiness Rekordbok -:) Max 6 månader ska man ha det -:)

 

Läkarbesöket gick oxå bra, på så vis att jag får fortsätta som förut med mina medesiner, fast blotrycksmedesinen höjde hon styrkan på. Så ska jag tillbaka om 3 månader och visa upp bättre värden (hoppas jag)
Jag sa som det var, att vi har så mycket omkring oss så maten är inte något jag orkat bry mig i. Vi har alldeles för ofta tagit en pizza.  Nu ska jag försöka ta det lite lugnare så jag orkar laga mat som passar oss diabetiker.

 

Vad gäller köksmaskiner så har vi hittat de vi ska ha i Färna, har fått ett bra paketpris, men beställer inte ännu. Vi ska ha klart vid stugan först så vi kan annonsera ut den innan vi börjar med Färna.

 

Västeråshuset hoppas vi bli av med, budgivningen är igång, hoppas bara nivån kommer upp så vi kan acceptera priset.  Det är 3 som bjuder så kanske, om vi har tur......

 
 
Astrid

Astrid

23 april 2010 17:04

Plantorna var fina ser det ut som
Kul att du ser det positivt att få träna dina hundar socialt, många skulle nog ha tänkt annorlunda
Men jag har också börjat tänka så när jag möter någon med enjobbig hund
Jag brukar erbjuda att vi pratar tills den hunden lugnar sig ,samtidigt får jag träna min Tindra
Fört blev jag mest stressad och försökte snabbt komma förbi
Lycka till husen på olika sätt

http://www.astridla.com

 
wiper

wiper

23 april 2010 19:26

Vad härligt det ser ut med alla husbilar. Vi har haft 2 husvagnar men det blev för jobbigt. Husbil är mycket bekvämare. Vad kul med så mycket pelargoner som växer upp och du är ju så duktig på sånt och mycket annat. Bra att du får lite bidrag till tandvård när det är så besvärlig och sjukdomen påverkar tänderna. Vi har samma problem och orkar inte laga mat jämt så det blir thaimat och ibland hamburgare. Jag kan inte äta pizza längre för min mage tyvärr. Hoppas ni snart blir av med ert hus till ett bra pris.

Ha en fin fredagskväll med din man
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Camilla "Lillagul"

Camilla "Lillagul"

23 april 2010 21:42

Tjenixen !
Många husbilar det verkar bli utanför ert fönster.
Kan ju vara kul med lite liv och rörelse :)
Skönt att det bara var lite tansdsten att ta bort , det är ju så trist och dyrt om man har hål att laga.
Var ju för väl att du fick fortsätta som innan med dina mediciner.
Här blir det också en del så kallad skräpmat emellanåt , speciellt dom helger jag jobbar.
Är ju farligt gott med Pizza :)
Ska bli kul och ser hur dom där Pelargonierna kommer att se ut när dom blommar :)
Trevlig helg !

http://camillalillagul.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

23 april 2010 22:05

Så skönt att det gick bra både hos tandläkaren och läkaren.
Det är inte att undra på att du inte hinner och orkar ordna så mycket med maten nu när ni har flera ställen att ordna med. Hoppas att ni blir av med stugan snabbt, så att ni kan få ett avslut där i alla fall.
Ha en fin helg bland alla husbilar!
Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

23 april 2010 22:30

Så mysigt att nu är det vår och man kan äntligen börja så och plantera.
Detta är en så ljuvlig tid, även om april-vädret försöker att luras.
Skönt att det gick bra hos tandläkarn och även läkarbesöket.
Ha det så gott och ha en fin helg
Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Freedomtravel

Freedomtravel

24 april 2010 08:22

Trevligt att höra att nån gillar när det kommer husbilar på besök :)

http://www.freedomtravel.se

 
Gunnar

Gunnar

24 april 2010 16:13

Hej

Kul med alla dina pellisar! vi har varit dåliga på att ordna med våra nu i vår.Bitte jobbar massor med övertid o jag är bara hemma under helgerna.
Men mina liljelökar som jag planterat i en urna inomhus kommer bra.Det blev jättelyckat förra året.
Husbil verkar mysigt och bekvämt.
Önskar att mina tandläkarbesök var lika positiva.Grattis till dig!
trevlig helg!

http://blogg.aftonbladet.se/7121gunnarsbilder

 
Freedomtravel

Freedomtravel

24 april 2010 22:28

Självklart bara trevligt om du länkar till vår blogg!
Jag började precis prenumerera på din på Bloglovin ;)

http://www.freedomtravel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards