farna

Direktlänk till inlägg 21 september 2010

Tisdagsprat om full agenda

Av Pellispricken, gubben och hundarna - 21 september 2010 15:24

 

  

Jag startar dagens inlägg med ett Grattis till Jonas, syrrans älsta barnbarn som i dag fyller 20 år.

Jag antar att det äts tårta hemma hos er nu.

Hoppas dagen blir till belåtenhet och att min gåva kom fram i tid

 

Äntligen bryter solen genom dessa regntunga moln, det blir bra för snart ska jag ta ut hundarna en vända.

Förmiddagen ägnade jag åt sjukgympa i varmvattenbassängen på Färna Spa, det var lite kallt i deras vatten i dag, bara 30 grader, man fryser lite. Särskilt en sån här ruggig dag.

 

I natt, ja faktist för klockan var 01.00 när jag stängde av datorn, gjorde jag klart Lektion 8 och skickade in den det första jag gjorde  i morse när jag slog upp mina bruna.

Vi fick en mapp med massor olika blinkisar i.

Gissa vem som fastnade där och testade flera olika.

   

 

     

 

 

Jaha, denna pelargonhängare gjorde jag på eget bevåg, den rätta glömde jag att ladda upp ser jag nu. Ska leta på den, ett ögonblick

  

 

Ja så här skulle den vara enligt lektionen -:)

 

  

 

 

Sedan skulle det göras en smidesljusstake,  men se då var jag kärringen mot strömmen.

Jag gillar  mässingsljusstakar mera så jag gjorde mig en sådan

  

 

Alldelse nyss fick jag Godkänt på alla.

 

Inne börjar höstmörkret krypa på så jag har fått leta på mina extraljus som pelargonerna vill ha.

När bladen gulnar då inser även jag att det är för korta dagar och de behöver tillskottsljus.

     

 

Så åter igen ser mitt hus ut som ett akvarium på kvällen då mörkret sänkt  sig över Färna.

Hoppas jag blir av med mina pellisar den 3 okt när jag ska ha pellisauktion här, vore sorgligt att vara tvungen slänga dom eller ställa dom i källaren och hoppas de överlever 6 månader utan vatten.

Låter inte troligt

 

I morgon ska vi till vetreinären, bra att vi har tid.

Zita har fått ett konstigt utslag på magen, är rädd att det är Borelia, upptäckte det i natt pga att hon slickade sig som en tokig just där.

Vi ska även testa om Rabiessprutorna tagit, hoppas det så dom får sina Eu - Pass klara inför resan.

Dessutom ska vi få medesin mot deras fnysningar som håller mig vaken på nätterna.

Jo, på dagarna är det ganska lungt men när dom sover så har tydligen noskvalsterna party och buggar loss rejält i deras näsor.

 

Sedan blir det Torsdag och då är jag på resande fot tillsammans med några bloggvänner, vi är 4 st som ska träffas, en av dom har jag träffat förut.

På Fredag åker vi med husbil till Ställberg och hälsar på Iza.

På Lördag blir det Kopparbergsmarknaden

Och är mina hundar smittfria från Noskvalster på Söndag så blir det bloggträff i Söderbärke -:)

Så snacka om att vara fulltecknad.

Här flyger dagarna förbi

 
 
Sita

Sita

21 september 2010 16:31

Ja det var ett späckat schema. Kke vi syns på lördag då. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

21 september 2010 21:45

Tack för att du talade om att det går bra att installera Animation Shop i Vista.
Ska nog försöka våga göra det....
Vilka så fina bilder du gjort !!
Bl.a blinkisen var toppen-fin.

Ja, nu märker man tydligt hur höstmörkret kryper inpå mer och mer och dagarna blir kortare.

Hoppas det går bra med vovven till vetereinären och hoppas det inte är Borelia hon fått.
Besvärligt med dessa fästingar, som säkert är ganska knepiga att upptäcka många gånger på hundar.
Ha det så gott
Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Gunilla

Gunilla

22 september 2010 17:21

Hej vännen!
Fin blinkies du har gjort.
Blir lite avundsjuk på alla som kan det där med animationer, tycker det är lite svårt.
Får se framöver om jag ansöker till ngn animationsgrupp.
Som jag sa via mail, så är det synd att jag hade missat det där med träffen.
Det får bli nästa gång istället.
Måste ha bättre koll då :)

Ha en fortsatt bra vecka
kram/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Ingen bild

Love

22 september 2010 20:07

Allt väl här. Hoppas det går bra med hundarna.
Varför inte ta med några pellisar till mig i morgon som jag kan köpa av dig.
I natt som var så var jag vaken för fullmånen stör min rytm den första som ringde till mig i morse var dotter som frågade "Mamma har du sovit i natt" Hon var också vaken så vi är lika ocj skulle kunna träffas en natt i månaden. Märker du av månens kraft?
Varmt välkommen i morgon.
Kram
Love.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards