farna

Direktlänk till inlägg 9 januari 2012

Hemma igen.

 Ja I Bolnuevo alltså, inte i Sverige!

Om jag skulle visa korten här skulle sidan aldrig gå att ladda för vi har upplevt massor på denna vecka vi varit på Rullande fot.

Därför kan den som vill kika i fotoalbummet

Husbil 2011 - 2012

Ja vi har ju inte rullat på fötterna, det var bara ett talesätt, vi har rullat med husbilen.
Först rullade vi till staden Lorca, en gammal och intressant stad med mycket sevärt. Vi sa att vi måste dit igen, orkade bara göra en del av staden. Lorca drabbades av en Jordbävning den 12 Maj 2011 och vi såg många skador på husen, värst var skadorna i den gamla staden.  I den gamla staden finns även en gammal katedral  Colegiata de San Patricio   
 som vi såg mycket skador på trots att restaureringen pågick för fullt. Det var en mycket vacker byggnad ytstyrt med massor med statyer och ornament.

Efter Lorca åkte vi ut mot havet och kom in på en slingrande smal bergsväg. Utmed denna väg såg jag plötsligt en stor pelargonbuske full med stora rosa blommor. Som tur var så hade vi ingen bakom oss så Janne kunde stanna. Jag sprang ut och bröt av en gren, stammen var hårdare än jag tänkt så grenen gick av längre ner. Bra, ju flera sticklingar fick jag.
Snabbt rafsar jag även åt mig en full näve med fröer från busken. Jag hade velat ha ett kort på busken men tyvärr vågade vi inte stanna, vi stog ju och blokerade en smal krokig väg.

Efter ca en timma var vi nere vid kusten och staden Calabadrina och för att jag i framtiden ska veta vart jag fann pellisen så har den fått detta namn. Calabardrina.


Vi fann en fin Ställplats en bit utanför Aguilas och där stannade vi över natten.


Så går resan vidare, upp i bergen. Vi kommer fara igenom smala bergspass, se berg i olika färger, mandelträd som börjar visa sina blommor och ett tag var vi så högt upp i bergen att vi stod och såg på hur moln bildades ur intet en bit under oss för att sedan stiga under stadig tillväxt och nå den blå himmlen som ganska stora moln.


På ett ställe trodde jag att vi skulle få åka igenom ett moln, men just som vi kom fram så steg det upp från marken.


Vi har besökt pittoreska små städer som tex, Mojacar och San Juan.
Vi avbröt vår tripp starxt före Almeria denna gång.
Nu är det skönt att vara på hemmaplan igen och det märks att även hundarna gillar det. Det var lite av glädjefnatt att få gå hemma igen på våra gator och totalignorera alla Bolnueviska hundar som skäller. Våra har nämligen kommit på att de kan få godis om de tittar på oss istället för de där skällande hundarna innanför grindarna.

Jo, jag glömde en sak. Vi hamnade även på ett ställe med grottor uthuggna ur berget. Vissa av grottorna ska häröra från 1200 talet men här fanns även nybyggen med snygg fasad utåt och sedan rummen inne i berget.
Där, när vi gick runt och tittade på grottorna på en smal stig mötte vi en Herde med ca 30 getter. Jag tror att även Janne tänkte hur ska detta gå?

Vi trängde upp våra hundar mot staketet och matade dom med godis. Zita klarade detta galant trots en Get som nästan gick på mig. Rozz föredrog att skälla på dom. ###%%&  Kom inte närmare era otäckingar  ### &&%%¤ 

När vi gick ner mot bilen efter en vandring på 2 timmar fick jag se nåt under en buske. Jo, nog sjutton var det så!  Där var några smala stjälkar och en massa pelargonblad. Jag nöp av toppen på ett par. Undrar vad det kan bliva? Har ingen somhelst aning vilken blomma som kan komma där.. om sticklingarna tar sig


Dessutom, Vi hade ett fantastiskt väder, varmt och vindstilla med ljuvliga kvällar och nätter så pass varma så ingen värme behövdes i husbilen.

Nu när vi är hemma igen så har det vänt och blivit lite kyligare. Inte kallt men man blir fort bortskämd och då fryser man så snart det blir någon grad kallare


 
 
Sita

Sita

9 januari 2012 18:10

Oj då har du fått en massa sticklingar under denna resa. Hoppas det tar sej. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Sylvia

Sylvia

9 januari 2012 18:28

Hejsan !
Läste att ni var hemma igen och då blev det snabbt in hit. Men det var inte Sverigehemmet det gällde dän här gången. Så många vackra platsen ni får se och uppleva. Massor av vackra kort har du tagit.
Ha en fortsatt skön vintersemester och njut av värme och sol. Just nu har vi kallt som attan här -7 grader men ingen snö att tala om.
Varma kramar!

http://cobra38.wordpress.com

 
Ingrid

Ingrid

9 januari 2012 22:41

Jag blev helt förskräckt när jag såg din rubrik!

Hemma igen, nu när vintern verkligen är på gång!?! Det var tur att det var Bolnuevo du menade.

Kram Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Marketta

Marketta

9 januari 2012 23:23

Jag satt och tittade på bilderna, och kunde inte låta bli och tänka tanken ifall inte digitalkameran fanns. Kan se dig framför mig när ni kommer hem till Sverige och du bär på den ena kassen efter den andra med filmer som skall framkallas :)).

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

11 januari 2012 14:45

Vilka fina bilder Ni bjuder på.
Verkar var kanon fint där ni är skall kolla på kartan.
Grottbyarna ar fantstiskt Vi har turen att ha en god vän på Gran Canaria fars farfar har ett Grotthus som vi har varit inne i Släkten har även en resturang uppe i bergen insprängt i en grotta.
Avundas er verkligen.får nästa lust att stick ut till Glanshammar och stjäla grabbens Hymer 634 och packa in katten och bara dra hahah.
Vi brukar vara på Gran Canaria under vintern hyr en lien apartemento så vi har resväskorna kvar i källaren med diverse förnödenheter. hoppa komma dit igen snart.
Ha en fortsatt trevlig semester i det varma klimatet.
Kram Anita Lundvall

http://tisalaya.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards